Wednesday 11 April 2012

Taggad

Jag känner mig mentalt redo och riktigt taggad att börja om med Lchf ordentligt. Har kört det lite halvhjärtat ett tag med massvis med fusk men nu blir det andra bullar. Köpte bilagan till Expressen "allt om Lchf" för lite ny inspiration. Den hade riktigt många bra recept och meny för fyra veckor så det var ett riktigt bra köp.

Idag blev det dock en egen klassiker; köttfärssås med gräddstuvad färsk vitkål och lite ärtor. Till efterrätt, en kopp gott te med en skvätt grädde och en ruta mörk choklad. Jag har myst ner mig i soffan till bygglov och sen Greys.

Olivia somnade i sängen utan mig idag. Duktiga tjej. Hon låg och filurade i 40 min men sen somnade hon. Hon gjorde premiärbad i badkaret på egen hand idag med sin nya badmatta så hon inte ska halka. Det är mycket mer skoj att få sitta upp och plaska med sina leksaker.

Imorgon kommer Grandad och uncle David. Vi har hämtat ett berg med färg och prylar från flugger som hyresbolaget står för så vi kan börja med renoveringen direkt.
Jag och Olivia ska förse dem med mat och tea and buscuits hela dagarna och såklart är det simning imorgon med, sista på kursen i Åby så hon ska få sitt första simmärke :)

Trevlig kväll!

1 comment:

  1. Ooj vad sötisen växer =)

    Du får jättegärna tipsa och skicka lite goda LCHF-recept till mig... :-)

    ReplyDelete