Saturday 28 April 2012

Barn fri kväll

Ikväll hade vi barnvakt så vi passade på att gå på bio och sen ut och åt middag. mycket trevligt!! Vi såg avengers, mycket action och en del komedi. Bra tyckte jag! Sen blev det Italiensk restaurang då vårt första val var fullt med kö där vi skulle äta köttbit, så det blev italienskt så jag blev tvungen att fuska för att betala dubbelt så mycket för fisk eller kött än för pasta, inte värt det! Servar mycket trevligt i alla fall och vi delade på en flaska vin och myste.

Tidigare idag blev det bad på åbybadet. Olivia var överförtjust som vanligt och sprattlade på och simmade och dök från kanten. Hon är så himla duktig och kan hålla fast i kanten själv och hon lutar sig självmant mot vattnet för att dyka i från kanten. Mycket skoj var det. Hon fick även äntligen ta en premiärtur i nya bilstolen vilket gick mycket bra.

Nu är det sängen som gäller, hoppas oliven sover bra inatt. Gonatt!!

4 comments:

  1. Vad har Olivia för bilbarnstol? Funderar på att byta till Nova snart o det där är ju en himla djungel :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är en britax hi-way II. Vi är mycket nöjda. Letade länge länge och offentligen ville jag helst ha deras nyare modell, Max-way. Men den var från nio kg och Olivia väger bara sju och vi ville ha den nya stolen nu. Men denna modellen tar lite plats i bilen så alla säten kan utnyttjas, hon sitter mycket lutad ny vilket är bra och det ändrar man lätt. Och den hade ett bra pris på jollyroom

      Delete
    2. Men köp till extra huvudstöd, bra nu när de är små och sover mycket i bilen. Jag rekomenderar den.

      Delete
    3. Då va de den jag kikade på då. Men känns det som att man kan ha den länge? tycker den ser liten ut på bilderna men kanske bara är jag som är dum :P.. Vi har ju fått en äldre modell från 9 kilo men som ni så känner jag inte att jag vill vänta tills hon väger det för dom sitter ju bättre & Säkrare i en bilbarnstol än babyskyddet :)

      Delete