Sunday 15 April 2012

Arbete pågår

Ja grabbarna jobbar så hårt så hårt, de målar och grejar för fulla muggar och gör mer och bättre än vad vi förväntat oss. Än så länge är vardagsrummet samt hallen och våra sovrum målade. Bländande vitt. Kommer bli så fint när lite tavlor mm är uppe. Kom dock att tänka på att vissa väggar nog inte förblir vita så länge, i alla fall inte när oliven ska börja treva sig fram i lägenheten :)

Olivia mår bra i alla fall och tycker att både Grandad och uncle David är himla skojiga. Synd bara att vi inte har så mycket tid över till att bara vara med dem.
Idag var det Grandad chris födelsedag så efter en timmes målning i morse sa vi stopp för idag. Nån måtta får det ändå vara. Vi åkte till stan och åt en amerikansk brunch med en massa god mat och så tog vi en mimosa till (mousserande med apelsin juice). Sen frog vi till ikea och hämtade en ny bäddsoffa till gästrummet och vi köpte mer färg och vi fick en sprillans ny borr/skruvdragare för allt hyllhängande som ska ske här.

Jag tog mig nog vatten över huvudet när jag sa att jag kan tapetsera var på chris säger "ja du kan ta hand om tapetseringen om du vill". Hjälpa till på ett hörn var väl närmre vad jag tänkt mig men vi får väl se hur det går.

Imorgon är det simning och nu blir det Jamies tur och Grandad har också blivit inbjuden. Jag får stå över denna veckan.

Nu går ögonen i kors här så det är lika bäst att lägga ner för idag.

Ps. Måste lära mig smidigt sätt att lägga upp videor med appen, har inte lyckats ännu.

No comments:

Post a Comment