Monday 19 March 2012

Nyfriserad

Ja idag var det äntligen dags. Det var sex månader sedan jag var hos frissan sist så det fanns en del att jobba med idag :) färgen blev ok men klippningen... Jag minns inte när jag var nöjd med en klippning sist. Mjuka etapper var jag ute efter, men det blev typ Meg Ryan etapper fast på mitt huvud med några miljoner fler hårstrån ser jag ut som ett troll. Och för att säkra att färgen sitter perfa ska ja inte tvätta håret på 36hr. Suck! Hade jag haft råd hade jag skaffat förlängning men det är några tusenlappar jag inte har. Ja ja, jag e van vid knäppa frisyrer så det matchar väl bra med resten av risiga mig just nu :)

På tal om risiga mig, LCHF är på nu igen och det är helt otroligt hur det funkar. Den senaste månaden har jag haft sån fruktansvärt sötsug på kvällarna att jag lätt kunde smälla en hel mjölkchokladkaka. Fruktansvärt. Men efter endast två dagar utan kolhydrater till maten är sötsuget nästan borta. Igår räckte det med en kopp te idag gjorde jag chokladbollar på smör, kokos, kakao och en skvätt kaffe samt en halv tsk sukrin. Detta är ett sötningsmedel som är helt naturligt utan kemikalier och smakar och ser ut som socker. Ett par bollar och en kopp te och jag e nöjd. Så nu kör vi så det ryker. Nu när man e ledig på sommaren vill man ju kunna njuta av den och inte känna att man vill klä på sig för att dölja så mycket som möjligt. Hoppas jag fixar det bara, jag brukar ju inte hålla mina diet-löften så länge :)
Ni får hjälpa mig.

Det tricket jag använt mig av för att fixa det är att säga: ja, du får äta lite kolhydrater om du vill. Jag lägger lite på tallriken och sen äter jag det inte ändå. Men jag FÅR! Man måste lura hjärnan. Får man inte vill man ju ha!

Det andra tricket är att ersätta kolhydraterna med något. Inte bara ta bort det. Som med chokladbollarna som är helt enligt Lchf regler istället för sockrig choklad. Blomkålsmos istället för potatismos mm.

Ja nu ska vi fixa det här. Ska bara komma iväg till gymet sen med :)

No comments:

Post a Comment