Monday 19 March 2012

Kan det verkligen funka??

Ja igår när det var dags för oliven att sova tänkte jag att nu får vi pröva med att somna i sängen för nu orkar jag inte mer. Jag tänkte att jag ger det en halvtimme i alla fall. Det blev 25 min av konstant gråt och skrik men sen somna hon. Trodde aldrig hon skulle somna. Så idag var det dags igen och tänka sig, 12 min utan ett knyst! Hon gnuggade sig i ansiktet hela tiden så jag fick ploppa in nappen igen hela tiden men det var allt jag gjorde. Nu håller vi tummarna att hon sover också :)
Igår vaknade hon vid tio och jag försökte söva om henne i mina armar i en hel timme innan hon slocknade. Vet inte vad som hände för hon bara skrek och grät. Sen åt hon vid tre men bara en gång. Det är nästa grej, hon ska sluta med nattmaten. Inte lätt det här :)

Ikväll åt hon en halv flaska, en hel portion gröt och några skedar katrinplommon. Då blir man så här glad efteråt.

1 comment:

  1. sötaste Olivia! Nu ska hon bara lära sig att sova också.. Vad är det för barn vi fått som inte tycke rom att sova? ;) Kramar från en annan trött mamma som numera vaknar av ett "kissa potta" kl 04:45 varje morgon;) Kraam!

    ReplyDelete