Saturday 17 March 2012

Grattis Jamie 30 år!!

Idag fyller Jamie 30! Han skulle vara ledig men nån va sjuk så han fick hoppa in.
Jag hade tänkt göra något gott till efterrätt och just nu är Jamies favorit lemon marengue pie så jag tänkte göra Leilas med hallon maräng. Så när vi kommit upp i morse drog jag och oliven iväg på storhandling. Jag lassade vagnen full i väskor och påsar och typiskt nog skulle jag hämta en viktig ingrediens till pajen sist, majsstärkelse. Den var slut. Så himla typiskt. Då med den supertunga vagnen traskar vi ner till Ica. Och samma sak där. Så himla typiskt. Kollade med flera grannar med men ungen hade. Så jag fick texta Jamie och hoppas på att de hade det i Kungälv. Tyvärr satte det käppar i hjulet för dagens plan men inte mycket att göra.

Istället gjorde jag en Lchf limpa med mycket kärnor och fröer och med brödkrydda. Och det blev faktiskt det godaste Lchf bröd jag gjort. Riktigt gott faktiskt. Kan rekommenderas. Receptet hittar ni här. http://www.jimpslchf.blogspot.se/2012/02/godaste-lchf-brodet.html

Sen när Jamie kom hem fick han lunch och wienerbröd med en kanna te och ett par små presenter då han ska få en större present senare när vi flyttat.
Sen satte jag igång med pajen. Tog hela eftermiddagen. Gu va jobbigt det va. Sen brände jag den lite och jag ville ju att marängen skulle va lite krispig på utsidan men det blev den inte. Trist. Ja vi får se hur den smakar.
Sen gjorde jag en potatisgratäng som nu står i ugnen och jag tar en liten break innan det är dags för oxfilen att stekas som jag köpt. Finaste kvaliteten. Och Jamie har valt ett fint vin och en film så nu väntar myskväll à la Mitchell.

Ha det så bra och trevlig lördagskväll på er.

1 comment:

  1. Va fin pajen blev! även om den blev lite lite lite bränd. Jättefint mönster du fick till.
    Maten lät ju riktigt gott! Tur vi ska ses snart, vi är lite Oliv-sugna :)

    ReplyDelete