Friday 7 October 2011

TGIF!

Jag vet att varje dag är som fredag nu när man är ledig men det känns ändå skönt när det är helg av nån anledning :)

I veckan kom barnmorskan från BVC och på 1.5 vecka hade Olivia gått från 2650g till 3050g! Så nu är hon stora tjejen och det syns verkligen att hon är större och det känns också när hon sovit på ens bröst i några timmar, då är man lite öm.
Vi kikade lite på bilderna från när hon föddes och det är verkligen stor skillnad på hur hon ser ut nu, 6 veckor senare. Idag är det dessutom bara 10 dagar kvar med frejka kudden, vi hoppas dessa 10 dagar går fort. Jag är lite orolig att den är lite för liten så jag ska nog ringa ortopeden på måndag och se om de tycker det är värt att byta till en större storlek.

Annars har vi tagit det ganska lugnt i veckan, det har ju varit ganska taskigt väder så vi har hållit oss inne tills idag. Idag tog vi en trip till Stora Holm och kikade i butikerna och tog en fika, sen åkte vi till butiken stoff & stil där vi letade efter tyg till dvd skåpet och till soffkuddarna, vårt tv rum ska f sig en uppdatering.Men vi kunde inte komma överens så vi får återkomma en annan dag. Däremot köpte jag lite tyg för att göra en länga med vimplar som ska hänga på väggen vid Olivias säng. Hennes hörna ska bli lite bebis-pimpad :) Nu måste jag låna en symaskin av någon bara.

Efter vi kommit hem gick jag och Olivia på en liten promenad, man får ju passa på när solen skiner och sen var det dags för ett bad. Det gick lite bättre denna gången, en del skrik men också stunder där ja tror hon gillade det. Sen var det dags för mat och i kväll blev det lite italienska förrätter och sen en god kräftstjärtspasta med ett glas vin. Mysfredag! Pastan kan jag verkligen rekommendera, receptet var från veckans fyra stjärnors middag, den gjordes visserligen med hummer men kräftstjärtar blev bra det med.

I morgon ska vi på 85-års kalas, min mormor fyller år. Så det blir att träffa lite släktingar och familjen imorgon,alltid trevligt.

Nedan följer lite bilder från veckan.

Ny outfit, "My first saving"

Här ser det ut som att badet var ganska trevligt

Mys i handduken med pappa efter badet

Det tär på krafterna att bada

Fredagsmys

Efter en hörlig fredag ser man så här nöjd ut. Det är roligt när man lyckas pricka in så här goa miner med kameran, vi väntar på första riktiga leendet ännu.

5 comments:

  1. Det syns att hon "lagt på sig" lite, så himla härligt! Visste inte att det finns en Stoff & Stil affär, är den något att ha eller? Värt ett besök när man är i krokarna? Det är ju så charmigt med färgglada vimplar, hoppas du får låna någons symaskin =)

    Kram på er!

    ReplyDelete
  2. Ja den var ganska stor och kul att gå runt och kika. Mycket tyger fanns det iallafall. Ja jag får se om jag kan hitta min pyssliga sida igen :)

    ReplyDelete
  3. Svarade en lång harang om bilderna på min blogg... =)

    ReplyDelete
  4. Konstigt, det står att du har tre kommentarer på ditt inlägg på bloggen men när jag klickar på inlägget ser jag bara en kommentar och inte ens den jag själv skrev. Hur kommer det sig?

    ReplyDelete
  5. Skumt, jag ser alla tre! Testa att uppdatera sidan (F5) så kanske du kan se den... Annars kan jag kopiera in texten här


    "Sofie: Jag redigerar alla bilderna likadant i datorn så just den bilden här på mig och Ville är kameran och ljuset i deras lägenhet. Men på bilden i förra inlägget har jag redigerat i iPhonen i en app som heter "Instagram". iPhone 4's kamera är faktiskt jättebra om man jämför med den gamla iPhonen jag hade, så det går att ta riktigt bra bilder. Men som sagt bilderna i detta inlägget är bara från vår kamera."

    ReplyDelete