Wednesday 12 October 2011

Rekord i viktuppgång

Olivia myser hos pappa på "Baka"

Idag har vi varit på bvc för vägning och nu väger lilla tjockisen 3380g. Det är en uppgång på 300g på en vecka vilket är lite mer än det normala som är 100 - 150g per vecka. Jag frågade om hon äter för mycket men det kan hon inte göra för då kräks dom och det gör hon ju inte jättemycket. Ja det märks att hon blir tyngre snabbt och att vissa små kläder är för små nu. Sen fortsätter vi att räkna ner tills på måndag då frejkan ska bort. Champagnen ligger på kylning för detta moment. Vi ska även på hörselkontroll på måndag.
När jamie var klar i skolan gick vi till ett stenugnsbageri som jag hittade igår när jag promenerade i sannegårdshamnen. Gott bröd med brie och salami blev det för mig med en kopp te och en citron paj. Mycket mysigt café och gott bröd. Vi köpte även ett danskt rågbröd med oss hem. Det blir nog fler besök här :)

4 comments:

  1. Åh det låter som en nice ställe :) Hon börjar ju bli värsta rultan nu :)
    Champagne kanske vi kan ta på lördag, jag har kvar den vi fick av Ida efter deras bröllop :)

    ReplyDelete
  2. Ja vi får gå dit när ni kommer hit nästa gång. Ja hon kommer bli värsta tjockis bebisen :)
    Det låter gott med champagne i helgen, blir det älgstek också :) Om jag kommer till mamma och vi har en dålig (vaken) natt, kan du tänka dig att hänga med Olivia på morgonen några timmar då så ja får sova? Det är så jag o Jamie gör på helgen så om du kan tänka dig att ta över hans roll om det behövs så kommer vi :)

    ReplyDelete
  3. Det ser ut som fiket som Susanne Reuter var på i gårdagens avsnitt av "Vem tror du att du är?" Kul att hon ökar så mycket! Likadant med Ville ju, han har dubblat sin vikt på 2 månader.

    ReplyDelete
  4. Thats a deal! Jag och Lucke kan ta hand om Li-ua

    ReplyDelete