Monday 10 October 2011

Baby steps!

Idag känns det som att Olivia gjort lite framsteg i sin utveckling. Jag har varit lite orolig för att hon sover så mycket som hon gör och inte är vaken under längre perioder under dagen. Men idag har hon haft två långa perioder där hon varit vaken och hon fäster dessutom blicken under längre och längre perioder. Det är mammas stora tjej det. Nu önskar jag bara att hon kunde sova längre än 2hr på natten utan att vakna och vara hungrig. Det börjar tära ordentligt på mig. 5.5 veckor har vi varit hemma nu och det gick bra länge men nu börjar nätterna kännas som tortyr när man inte får sova mer än kanske 1 hr. Olivia sover 2hr men själv ska man natta henne och somna om själv efter hon ätit. Ja jag hoppas verkligen hon börjar sova lite längre, tre timmar klarar man sig bra på så det hade jag varit nöjd med. Någon med erfarenhet som minns hur gamla era små var när de började sova liite längre?
Ja så man kommer inte ur sänge föräns vid 12 tiden då man helt enkelt inte orkar tidigare än så. Sen så käkar man frukost och hänger lite med Olivia. Sen blir hon trött och behöver sova så då blir man sittande i soffan med henne på bröstet då hon ej sover om man lägger ner henne. Sen har typ hela dagen gått. Ja man får inte mycket gjort inte. Hoppas på bättre väder snart så man kan ta en promenad i alla fall.
Idag fick vi testa den här fina babysittern vi fått låna av Isabella och det var nog skönt för Olivia att få komma upp lite och inte bara ligga på rygg och titta i taket. Jag ställde dessutom lite hängande leksaker jämte som hon fäste blicken i och viftade lite på också.

1 comment:

  1. Oroa dig inte för utvecklingen, hon skulle ju inte vart mer än 1 vecka nu egentligen.
    Känner igen dagsschemat med mitt och Lukas schema vi hade i början, eller ganska länge. Tror han höll på att äta var 3e timma ganska länge, även på natten

    ReplyDelete