Saturday 28 January 2012

Så sjukt trött!!

Nätterna blir bara värre och värre med oliven. Som igår: kl är sju och hon är jättetrött så det tar bara några minuter innan hon sover. Sen vaknar hon 19.30, 20.00 och 20.30 så man måste plocka upp na och söva igen vilket tar minst 20 min var. Sen vaknar hon kl tolv precis när man somnat och skriker som bara den så jag ger flaska för jag är desperat. Sen vaknar hon igen halv fyra och samma visa där. Hon vaknar ju inte för att hon är hungrig, vid fem månader ska bebisar inte vakna av hunger längre enligt Bvc. Sen vaknar hon igen kl fem och är klarvaken. Jag vägrar ge ännu en flaska och går runt och vaggar och sjunger. 06.20 lägger jag mig igen. Sen vaknar hon för dagen kl 8. Kan ni fatta att man blir trött och att de flesta nattliga uppvaknanden slutar i tårar, för mig också. Man blir så desperat och det känns som man bara får sova fem minuter i taget. Sen blir man stressad av att man väcker Jamie hela tiden som snart ska upp och jobba.
Åh!!! Vet inte hur man får henne att sluta upp med detta på nätterna. Hon är för gammal för sådana fasoner. Det jag läst är att man måste se till att de får i sig kalorierna de behöver på dagen istället men jag kämpar ju med att få i henne mat hela dagen så mycket mer än så kan jag inte göra. Och nu stressar ja runt på dagarna med för att fixa lägenheten inför fotning på tisdag så inte en lugn stund. Trött trött trött!!!!

Ja lägenheten med ja, grät en skvätt med där av besvikelse. Liten, sliten, dålig layout, och allmänt trist var den. Men vi har inget val. Vi har inte råd att köpa just nu och vi behöver verkligen de extra rummen. Men sovrummen är pyttesmå så vi får se om vår 180cm säng får plats. Stommen gör inte det i alla fall. Vi får färg och tapeter om vi vill fixa så det måste vi göra först. Sen blir det ett jäkla kånkande från källaren dör vagnen parkeras till tredje våningen. Kommer nog fällas en tår när vi måste lämna vår älskade lägenhet. Hade vu vara fått plats med en spjälsäng så hade vi stannat, men det går inte. Snyft! Men vi får stanna i området som vi så gärna vill och vi får en diskmaskin och badkar som vi saknat. Så vi försöker se positivt på det. Får se om vi kan uppdatera köket lite med för en billig penning. Det hade gjort mycket.

2 comments:

  1. Näe fy! ska ni verkligen flytta då??
    Jag önskar så att man kunde hjälpa till mer.

    ReplyDelete
  2. Usch vad jobbigt med lite sömn! Håller alla tummar och tår att det ska lätta snart!!

    Tråkigt också att den andra lägenheten var en besvikelse. Man vill ju att det ska kännas rätt bara man ser dörren typ. Snällt i alla fall att ni får måla och tapetsera om, det gör ju att man trivs. Kanske känns annorlunda och bättre när ni fått in era möbler och saker.

    Kram på er!

    ReplyDelete