Sunday 1 January 2012

Jul nr 2 och nyar

Vi befinner oss nu i england hos Jamies foraldrar Pam och Chris. Vi har firat jul nr 2 och nyar har och ska vara kvar i nagra dagar till. Jag har inte skrivit nagot om julen i sverige men det har Emilie och Lisabeth gjort sa bra sa jag overlater berattandet till dem :) Vi fick i alla fall en massa fina presenter och Olivia maste ha skott sig utomordentligt for hon blev bortskamd som bara en sotnos som hon kan bli.

Vi flog hit den 29e och tyvarr sa var det en ny storm som kommit in over kusten med klass 2 varning sa vi var lite nervosa, speciellt Jamie som ar flygradd. Pa vag till stationen for att ta flygbussen tog en vind tag i barnvagnen som holl pa att valta for mig men jag han fanga den som tur ar, helt otroligt vilka scenarion som hinner flasha forbi i huvudet pa dessa fa sekunder nar man marker att nagot ar pa vag att handa. Oliven klarade sig fint dock, somnade om inom nagra sekunder.
Flyget var lite forsenat men Jamie han med en ol till sa han var nojd. Jag hade Olivia i Baby Bjornen vilket var skont. Vi slapp sta i ko och fick ga fore alla som stod och vantade pa att fa ga pa planet. Nar vi var fastspannda somnade Olivia och vaknade inte forans vi landade. Duktiga tjejen!

Sen kom Pam och Chris och hamtade oss i tva bilar for annars hade vi inte fatt plats med vagn och vaskor i deras bilar. De hade varit utomordentliga farforaldrar och kopt en bilstol, en resesang, en babysitter med bubblande fiskar, en blojbytarmatta och en del fina leksaker. Sa Oliven har det sa bra har i England sa.

Vi har firat var engelska jul med traditionell kalkonmiddag och sen fick vi banoffee pie som var mycket god. Vi drog i crackers som Pam och Chris hade fyllt med personliga presenter och sen oppnade vi alla fina julklappar och vi blev alla bortskamda!

Sen var det dags for nyar och Jag och Jamie var forst i stan for att kolla in affarerna men blev besvikna pa utbudet och typen av klader som fanns. Det enda vi kopte var en klanning till oliven pa H&M :)
Pa kvallen var vi bjudna over gatan till vanner till Pam och Chris som hade ett "Hat Party". Vi kladde upp oss och strosade over och efter 5 min hade Olivia somnat och efter 15 var vi pa vag hem for att lagga henne. Pam och Chris kom snart efter och vi firade hemma istallet. Men det var mysigt och vi drack bubbel och spelade Articulate vilket ar en svarare version av de ordbeskrivningsspel vi spelat hemma i sverige, sa jag forlorade big time!! Olivia firade nyar genom att skratta for forsta gangen till Pam som skojade om att Olivia hade bajsat (bra humor min dotter) och sen sov hon i 8 timmar i strack innan det var dags for mat och sen sov hon tva till innan vi vackte henne. Hon har foskjutit hennes dygn lite val mycket sa vi maste flytta tillbaka det.

Idag ska jag och Jamie ga pa bio och se New Years Eve och ata lunch medans Olivia hanger med Nanny & Grandad. Vi har provat ge henne ersattning nu vilket hon glatt haller i sig sa vi kan med gott samvete ta en stund for oss sjalva. Sicken lyx!
Imorgon ar det storkalas, Pam har bjudit in alla deras vanner som vill halsa pa Olivia och om vara vanner ocksa kommer kan det bli uppat 40 pers sa vi far satta ihop lite buffemat och baka lite kakor idag ocksa. Sen bar det snart hemat igen sa jamie kan borja jobba och jag ska borja palla mig ivag till gymmet och nu ar det dags att lagga av med allt socker igen for jag har unnat mig alldeles for mycket efter oliven kom ut, men nu ar det slut med det, snyft!

Oliven sover sott hela vagen och ger mamma kramp i armen
Christmas dinner
Olivia sitter i sin fina babysitter med bubblande fiskar, fast man maste ta paus for att tugga pa handerna, hennes nya heltidshobby och garna bada handerna i munnen samtidigt
Jamie i sin fina cracker hatt
Olivias nya kompis kossan med blinkande knappar hon tycker om att sla pa
Mys med Nanny
Olivia med gammelmormor
Mer mys med Nanny
Nyar pa Ditchling Road

Gott Nytt Ar!

2 comments:

  1. Kul och läsa vad vi haft för er! Gulligt av Pan & Chris och fixa allt till Olivia =) Gott Nytt År på er önskar Bettan & Fidde! Hälsa folket i England. Kram

    ReplyDelete
  2. Skönt att höra från er :)
    skönt att allt gått så bra och smidigt. Hejja Oliven som gör alla framsteg.

    ReplyDelete