Sunday 8 January 2012

Januari och lite rutiner tack!

Ja nu är det Januari, har sett fram emot denna månaden. December är mysig och vi älskar julen men denna december var det mest stress men några trevliga inslag som julafton mm. Jag har slackat i fyra månader nu men nu är det dags för lite förändring, jag börjar så smått med lchf igen fast lite kolhydrater smyger sig in ännu, men godis mm är till ett defenetivt minimum. Idag blev det god fisksoppa med lax, räkor, vitlök och grädde så klart. Med ett glas rött blev det en fin avslutning på en jobbig helg med mycket röjande och städande mm. Och Olivia tar en tupplur i sin säng!! På rygg!! Det är många nya saker som händer nu med pluttan, hoppas detta är ett nytt kapitell som är här för att stanna. (Det blev bara 30 min men det är allti något) Det kändes som att mycket hände under dessa jul/nyårs veckor, man kan helt klart se att hon tar sjumilakliv i sin utveckling och jag tror att all stimulans av människor runt henne under jul/nyår har hjälpt. Vi ser fram emot BVC imorgon då vi ska väga och mäta igen, var över en månad sen nu. Jag skulle hunnit prova lite gröt innan med men det har inte blivit av. Imorgon kanske.

Nu är det natten och Olivia somnade i min famn som vanligt efter en del bråk men sen hände något otroligt, jag lade henne i sängen och hon tog nappen och somnade direkt igen. Jag trodde inte det var sant! De senaste veckorna har vi kämpat och kämpat, så fort hon hamnar i säng vaknar hon och det kan ta lååång tid innan hon tillslut slockanr, av utmattning skulle ja tro. Jag passade på att röja i köket efter middagen så nu e lägenheten tip top, härligt att vakna till det imorgon. Får bli en del av de nya rutinerna tror jag, så har man mer tid till att hänga med Oliven på dagen sen.

De nya rutinerna ska innehålla aktivitet med Oliven, kanske bara en promenad men något ska hända. Det ska också göras veckoscheman för middagar, Jamie och jag ska få tid till att träna och egen tid ska schemaläggas, annars blir det inte av. Det blir så lätt bråk när båda är trötta och ingen orkar ta tag i saker. Hoppas det blir bättre på den fronten nu.

Ja annars inte så mycket nytt, vi missade flyget hem från England. Det blev en etta för lite när jag lade in flyget i kalendern, 1.40 hade jag skrivit, 11.40 gick det. Vi är evigt tacksamma för Jamies föräldrar som hjälpte oss med nya biljetter och ett hotellrum för natten så vi var på plats på morgonen nästa dag. De skulle nämligen vidare efter de släppt oss upp till Cumbria på begravning. Räddande änglar då vi har det kärvt med pengar just nu, mitt emellan CSN lån och och första lönen för Jamie.

Sen så får jag nog vinka adjö till amningen. Under tiden vi var i England fick jag ju hjälp med matningen ibland så att vi kunde ta lite egen tid mm. Efter det har tillgången trappats ner ofantligt. Olivia blir arg och har inte tålamod att vänta så det får bli ersättning. Känns sorgligt, hade verkligen velat amma längre, speciellt under tiden då hon ska lära sig äta mat för att skydda den lilla magen för det nya som komma skall. :(
Undrar dock om hon inte har lite ont i magen av den vi använder nu, semper, ska prova en annan sort imorgon. God natt!

Efter alla tantrum med baden provade vi duschen, succé!

På flyget hem låg vi och myste på mittsätet, det blev lite skrik inför landning. Troligtvis en blandning av trötthet och bubblande öron kanske.

Börjar få till det nu

Snark!

Posar inför porträttfotografering

Så posar vi igen...

... och igen :) Mammas gullunge!

1 comment:

  1. Va skönt att hon gillar att duscha!
    Rutiner är bra och skönt! hoppas ni hittar nåt bra som funkar. Vill träffa Oliven igen snart, men Tösen löper ju nu. Vill inte ta med henne nånstans nu...

    ReplyDelete