Friday 31 August 2012

Olivias kalas

Så nu ska jag släppa ifrån mig lite bilder från Olivias kalas, måste ju skriva detta inlägget på datorn eftersom det är så mycket bilder.Om någon vill att jag tar bort bilderna på deras barn så säg bara till så gör jag det. Har inte så många läsare dock :)

Det var lite svårt att förbereda detta kalaset eftesom vi bara har en halv-kyl så inget fick plats utan fick fixas precis innan, men vi hann ju inte så när gästerna började anlända var vi inte ett dugg klara och jag stressade runt som bara den. Tack och lov för mamma som kom och hjälpte till annars hade gästena suttit där än idag. Temat på maten blev engelskt afternoon tea och vi serverade bucks fizz: bubbel och apelsin juice och hade trekantsmackor med olika fyllningar, tunnbrödsrullar med lax mm, engelska scones i mini format med clotted cream och sylt (lite misslyckade dock, gjorde dem för små, de jäste ju typ inget), drömtårta och Jamies hemmagjorda princesstårta i form at en etta. Resultatet blev väl inte så bra som han hoppats då han fick husera på golvet för det fanns inte plats i köket när han skulle sätta ihop den. Men den smakade gott :) Om det är någon som behöver lite kavlad rosa marsipan så har vi några kilon över :) Ska visst hålla länge till.

Även om dagen inte riktigt blev som planerad så hade i alla fall Olivia roligt. Det var inte så svårt att lista ut. Hon lekte med sina presenter och var överlycklig bland alla barnen. Vi är så glada och vill tacka för alla presenter och att ni alla kunde komma. Olivia fick xylofon-piano, böcker, pussel, radiostyrd hund, kläder, välbehövda pengar till höst och vinterkläder mm. Jättefint av er alla, tack tack!

PS. Jag fick också present, jag fyllde ju år dagen innan men Olivia fick stå i centrum i år. De som mins vet ju att jag låg på förlossningen på min 30års dag men oliven kom dagen efter. Jag fick en tvättmaskin och egna klädpengar :) Ser så mycket fram emot att shoppa lite kläder och att kunna tvätta dem i min egen maskin, är såååå trött på den nedrans tvättstugan. Tack kära familj och släkt för detta.


Olivia leker med sina presenter och andras leksaker, Delia chillar i lazy boy stolen :)
 
Gästerna väntar på tårta
 
Vi lyckades klämma in alla i lägenheten, det blev trångt men det gick
 
Dags för fiskdamm som är givet på kalas
 
Olivia och de små fick också påse så klart men med lite mer småbarnsvänligt innehåll
 
 
 
Lyckliga barn
 
Till slut blev Jamies tårta klar, inte riktigt enligt planerna men vi fick improvisera lite
 
Alla fick hjälpa till att blåsa ljusen
 
Dags för tårta, mmm
 
Olivia öppnar sina fina presenter

Lukas fick hjälpa till och visa hur man gör 

Pussel från fina Ryder

Hmm, hur gör man med denna?


Stort paket från mormor och morfar...
 
Mammas gamla gunghäst hade fått ny "svans", vilket visade sig vara moster emilies
ostbricka hon gjorde i träslöjden, och ny färg samt lite mer uppdateringar och var nu redo för en ny generation. Den gungas på varje dag.
 
 
 
 
 
 

1 comment:

  1. Glöm inte att ryckta hästen, så han blir vit o fin! /morfar

    ReplyDelete