Friday 17 August 2012

Fullt upp

Igår gjorde vi utflykt till slottsskogen och till plikta lekparken med Therese, Emma och lille Lukas. En riktig charmknutte e han allt :)
Vi grillade korv och barnen lekte, det var en fin dag med, tror det inte blir så många mer fina dagar nu så det är bäst att passa på.
På hemvägen blev det stor-shopping, dags att förbereda lite inför kalaset.

Olivia var snäll och sov nästan till sju idag, gör sån himla skillnad. Man behöver inte längre en tupplur utan kan få lite gjort istället. Och idag har jag haft fullt upp; först bakade jag lchf bröd, tog en dusch, gjorde lchf bounty-bollar och en dröm-rulltårta samt plockade undan och gjorde diskmaskinen och lagade lunch till mig och Olivia. Sen var kl 14 och då gick vi ut i parken en sväng. Fint väder idag med så det var skönt.
Sen gick vi hem och förberedde middagen då Jamie jobbade sent idag. Snodde ihop en helstekt kyckling, blomkålsmos till mig och potatismos till de andra samt en god gräddsås. Se vad lite extra sömn kan göra :)

Under tiden har Olivia hittat på hyss. Hon faller nu under kategorin klätterapa. Hon klättrar på allt! Hon lyckades klättra upp på elementet (!) idag, hon drar sig upp och går upp med fötterna. Men hon kommer inte ner från det hon klättrat upp på så då får man springa efter och ta ner henne.

Hon har nu börjat med att lägga saker i andra saker istället för att bara plocka ur dem. Idag hade hon i vanlig ordning hittat min plånbok och dragit ut några kort, fast idag kunde jag inte hitta korten hon tagit ut. Hittade dem tillslut i skurhinken under mina sandaler och olivias skor som också hamnat där. :)

Ett par videor bjuder jag på, inget speciellt mest bara lite inblick i vår dag.






Olivia tyckte pappas keps var fin
Skosnören kan man ha till mycket
Olivia vet hur man gör med kontrollen

No comments:

Post a Comment