Thursday 9 February 2012

Catch up

Så jobbigt när man är en dålig bloggare och måste skriva så långa inlägg när man väl gör det : )
Vi har börjat acceptera lägenheten nu. Vi försöker se det hela från den ljusa sidan helt enkelt. Nu fasar vi bara för försäljningen här. Man blir ju inte direkt gladare av att mäklaren frågar hur mycket man kan acceptera att man förlorar. Har inget hopp alls och vill bara att det ska vara över. Dessutom struntade styrelsen i att det var osmart att lägga ut tvåan här under samtidigt
Och nu ligger den ute också... För 150k mindre än vår. Great!!
Idag fick vi brev från styrelsen att intäkterna från försäljningen av hyresrätten ska gå till att betala den nya uteplatsen de byggde i somras. Uteplatsen som alltid är occuperad av de tre personer som byggde den. Jag är så j-la glad att vi ska flytta för jag tänker inte betala ett öre extra i hyra för att betala för deras uteplats. De ska dessutom höja avgifterna i april fast att de får in pengar för lägenheten. Just nu skiter jag i ifall vi förlorar pengar, bara vi kommer ifrån dessa iq befriade människor fort!!

Vi har jobbat vidare på sömnen på sistone och det går upp och ner. Hon har haft nätter när hon vaknar var 20e minut och vill ha nappen. Inland gråter hon fast hon har den. Men i natt var det bättre. Hon somnar kl sju nu utan större besvär. Hon badar och gör av med lite energi först. Hon älskar att vada och sprattlar som en galning där i. Hon får lite gröt men som all annan mat åker nästan allt ut efter kväljningar och hostningar. Mat är inte hennes grej ännu. Sen brukar det bli några nappinsättningar på kvällen men igår var det nog bara två. Sen vaknar hon kl ett och då äter hon en liten flaska i sängen och somnar om. Samma sak kl fem. Sen vaknar vi strax innan åtta. Problemet igår var att jag inte kunde sova. Typiskt! :)
Hoppas på en lugn och bra natt inatt och jag e dö trött så ja hoppas jag kan sova med. Jamie kör kvällsrutinerna ikväll och i helgen ska jag sova en natt på soffan så jag kan sova ostört en natt. Ska bli fantastiskt.

Vi har börjat gå till öppna förskolan och har träffat flera andra mammor i samma ålder med lika gamla barn. Glad att jag gick.

I helgen åkte jag och Olivia tåg till Emilie och var där några dagar innan vi åkte till mamma och pappa inför olivias kusins dop. Jättefina var de och många fina rosa presenter fick de.

Idag var vi lite uttråkade så vi tog en trip till stan. Olivia fick en ny mjukis-klänning och sen tog vi lunch på Haga. Vi köpte en liten alla hjärtans dag present till Jamie med :)

Imorgon blir det nog en promenad med Hanna och Ryder och Jamie har lovat världens godaste semlor till fikat.

När man börjat rulla runt blir babygymmet lite problematiskt


Olivia åker tåg som ett proffs

Vad kan vara så himmla intressant?


Jo det är ju Lukas som leker så klart
Olivia i finaste GAP klänningen med mamma och mormor på dopet


Kim, Anna och Nova på dopet
Bada är det bästa som finns
Hittade Oliven så här när jag gått ut en stund.Det blidde natten :)

1 comment:

  1. Tråkigt att styrelsen gjorde så... men kollade på bilderna och eran är ju så mycket fräschare så om det är folk som inte vill göra något utan flytta in i en fräsch lägenhet direkt är ju eran bäst!! =)

    Är det Hanna, som var gravid på Olivias dop som fått bebis nu??

    ReplyDelete