Wednesday 6 March 2013

Ny leksak...




Ja jag och Jamie har kärat ner oss i vår nya leksak... apple TV. Sicken fantastisk uppfinning!
En liten liten box kopplas till TV'n, direkt i boxen finns appar som netflix och youtube mm. (Boxen är uppkopplad mot wifi.) Sen när jag går in på min telefon och hämtar en video, antingen genom en app som SVT play eller nåt jag sparat på telefonen, så klickar jag på airplay symbolen och vips så flyger videon över till TV'n. Fantastico!! Så nu när vi vaknar alldelses för tidigt kan man lugnt ligga kvar i sängen, klicka på TV'n och slänga över nåt som Olivia tycker är kul att titta på, för vem vill gå upp 6.30 när man inte behöver?? Så nu är vi apple nördar, för snart kommer en padda in i huset också :)
Jamie som sa när DVD formatet kom att det var helt onödigt och han skulle minsann fortsätta köpa VHS och aldrig ens kalla det en DVD utan det skulle fortsätta heta video, har nu helt gett vika för teknikens under och tycker att dagens teknik är fantasisk!


1 comment:

  1. Snacka om att det har slagit ner som en bomb nu sen senaste månaden. Tycker alla jag pratar med ha skaffat Apple Tv, haha. Men så himla smidigt ju om man inte har en applehatande sambo ;-)

    ReplyDelete