Wednesday 6 March 2013

Lillebror

Ja man glömmer ju nästan bort lillebror där inne i magen, det är fullt upp med Olivia hela tiden.
Men nu gör han sig påmind mest hela tiden så det är inte så lätt att glömma nu inte.
Vi går in i v.26 imorgon i allafall och hade besök hos barnmorskan idag. Magen är lite över kurvan, som förra gången, men det var inte föräns i v.29-30 som man kunde se att kurvan pekade rakt upp istället för att kurva till sig sist. Så det är bara att vänta och se...
Annars är det som det ska, skulle behöva lite mer järn men försöker fixa det med kosten först. Järntabletter är inge roligt för magen.
Igår fick jag ett ordentligt psykbryt, har haft mycket ont på en punkt i magen. Känns typ som håll, skarp huggande smärta som man känner så fort man rör på sig. Lägger man på det på ichias, ond svanskota och uppmjukade fogar och faktumet att man vet att man nog har 15 veckor kvar av detta + mer så är det lätt att bryta ihop. Blanda in lite hormoner också så är det helt kört. Kändes lite bättre idag dock så det är skönt, men det är inget skoj att redan nu känna smärta. Vi hoppas det blir bättre.
Det är en liten vilding vi har där inne i alla fall. Sparkar som bara den så magen hoppar hit och dit mest hela tiden. Speciellt på kvällen när man sätter sig ner i soffan eller lägger sig i sängen, då är det gymnastik som gäller.

Så under min jobbiga dag igår bestämde jag mig för att göra något bara för mig, jag bokade in mig på gravid-vattengympa som börjar nästa vecka. Ska bli såå skönt att dels få röra lite på sig mer än promenaden till och från bussen varje dag, att får bada i varm skönt vatten och att få en stund för mig själv. Att det dessutom går på friskvårdsbidraget helt och hållet är ju ett plus i kanten förståss :)

Det är lite tomt på foton just nu, Olivia vill bara titta på telefonen så man hinner inte ta några kort innan hon kommer framrusande. Hon älskar att kolla på foton och på instagram och kan lätta peka ut Nanny, andad (Grandad), Lusis (Lukas) & åva (Nova) :) Tyvärr dröjer det ett tag tills vi får se dem allihop, familjen blir påsk och Nanny och Grandad blir mitten av april. Vi kör med skype dock så de får sig en dos då och då.

Ska jobba på lite mer foton tills nästa gång.

No comments:

Post a Comment