Tuesday 26 February 2013

Härlig weekend

Ja denna helgen for vi till Småland, först till systra mi där jag blev medbjuden på en tjejmiddag först. Måste säga att det var så fantastikst skönt att sitta och lyssna på 4 andra mammor som var precis lika trötta som jag och alla behövde få ur sig lite frustrationer med icke sovande barn och utebliven egentid. Senare under kvällen när allt fått komma ut inför förstående öron kom de gulliga historierna om kärleksfulla syskon mm. Det var också roligt att höra. Hade varit gott med vin en sån här kväll men som vanligt får man klara sig utan. Guuud vad jag längtar till sommaren! Jag saknar att få sitta och avnjuta ett glas vin!!!

På lördagen var det dags att lämna Olivia och dra iväg till Hoks Herrgård för lite weekendmys. Hade bokat genom Groupon övernattning med lunch och tre-rätters middag. Vi åt lunch när vi kom fram, tog en kopp te i salongen, sen gick vi ner till golfklubben där det fanns bastu och jacuzzi. Ett bra tag kunde vi sitta ensamma sen kom ett par till. Men då var vi redan genomskrynkliga så Jamie gick till gymet och jag drog upp på rummet, där jag lade mig på sängen med en godispåse och TVn på. Guud va skönt! Altså vad man uppskattar dessa små stunder, lite tid att bara få vara. Inga måsten och det behövde inte ens vara nåt bra på tv'n :) Ni som har barn förstår säkert!
Vid sju gick vi ner och åt en fantastiskt god middag med hummersoppa och räkceviche, kalvfilet med potatisgratäng och sen en rikitgt god creme brulé. Efter lite mys i salongen gick vi upp på rummet, drog fram två stora fotöljer vid TV'n och kollade in sista halvan av Mello och Selfridge innan det var dags att krypa ner i sängen.
Frkosten serverades med utsikt öven sjön och med en våffelstation kunde det inte bli fel.
Ja vi var nöjda, hade det bara inte varit för bröllopsfesten som pågick i huset så hade det säkert varit knäpptyst också.

Olivia verkade inte ha saknat oss ett dugg i alla fall :) Hon hade haft det hur bra som hellst hemma hos moster. Där finns ju hennes största idol Lukas... och hennes värsta mardröm Tösen ;) Inte för att Tösen gör något men enligt Olivia är hon läskigast i världen.

Ja det var denna helgen... och inte en enda bild tog ja. Trist av mig!

No comments:

Post a Comment