Monday 22 October 2012

Svärföräldrar på besök

Ja nu i helgen har svärföräldrarna varit på besök vilket varit lika trevligt som vanligt. Inte nog med trevligt sällskap så fick vi barnvakt på fredagskvällen så jag och Jamie (som firar 11 år tillsammans nästa vecka) plockade ut lite gamla flygmil och checkade in på Radisson. Vi gick ut och åt på Lilla torgets vinkrog också. Jag åt en fantastiskt god lammrostbiff och Jamie åt ankbröst med tryffelrisotto. Jag avskyr verkligen tryffel och klarar inte ens av lukten av det. Det blev lite jobbigt när fyra personer till runt oss fick in samma sak. Jag fick sitta och hålla för näsan ett tag :). Tror jag blev skadad efter jag åt en tryffel crème brule i Italien när jag var gravid. Så äckligt.
Jag slapp äta det i alla fall i fredags. Sen tog vi en drink i hotellbaren innan det var läggdags. Jag vaknade nästa morgon kl 8.30!! Helt fantastiskt, samtidigt som man inte är van vid att "halva dagen" försvinner i ett naffs :)

Vi åkte sen hem och hämtade upp Pam, Chris och Olivia och eftersom det var ännu en dag med ösregn så tog vi en trip till Frölunda torg. Fantastiskt shopping center! Blev lite middagsinköp från saluhallen med och en jättefin julkula som spelade ler it snow. Vi längtar så efter att få fixa julmys nu när vi har gott om plats för det.

Igår röjde jag och Jamie i förrådet vilket var så skönt att få gjort. Jag slängde massvis med kläder, kläder som man sparat för att en dag ska man minsann komma i dem igen. Ja det kanske man kan om man jobbar hårt i några år, men vill man verkligen ha kläderna man köpte när man var 22?? Nä tror inte det. Så två sopsäckar blev det. Så skönt.

Jag och Olivia gjorde även en snabbvisit hos Malin och Isabella på fika och paketöverlämmning till Bella som fyllt tre nyligen.

Ja det var den helgen det. Idag är det jag och Olivia som hänger själva. Hoppas på uppehåll och kanske ett besök på en lekplats eller biblioteket. Babysim är det också i eftermiddag. Utan Jamie idag dock, bilen hade lysande avgaslampa igår så den får ta in på verkstad och Jamie fick ta bussen. Bilen har vi ju precis köpt så den har ju garanti som tur är.

Lite gå-övningar får vi också göra idag. Förra måndagen började Olivia trava på här hemma, upp till tio steg räknade jag. Men det gav hon upp till nästa dag och har sedan dess vägrat gå med hjälp ens. Men hon kan, bara viljan som fattas.

Ha en trevlig fortsatt vecka!

Lite bilder från helgen. Lite blött lekparshäng med Nanny och Grandad.
När vi fikade visade pam hur man får upp det sista av vaniljsåsen, så att Olivia kunde göra samma sak. Då tog Olivia Pams finger istället för sitt eget och gjorde samma sak :) sen tappade hon tålamodet och tog hela tallriken och slickade rent den. Vi åskådare hade väldigt roligt åt detta :)


No comments:

Post a Comment