Wednesday 10 October 2012

Nu kör vi igen

Jag får be så hemskt mycket om ursäkt, vi glömde vår strömkabel till datorn hos mamma och pappa för två veckor sedan och då jag redan då låg efter med bloggandet kände jag att det inte var lönt att försöka komma ikapp med mobilappen där man inte kan ordna med fotona så ni fick vänta. Hoppas jag inte förlorat alla mina läsare :)

Ja resten av englandsresan var lika trvelig som början av den, vi shoppade som tokar till Olivia, det fanns ju så himla mycket fint och billigt och då vi hade födelsedagspengar att spendera så var det bara go go go. Jag och Jamie köpte mest böcker och filmer men jag hittade mig även en klänning att ha på bröllopet. Sen att den var tvärrandig och man såg ut som en michelingubbe på alla fotona var kanske inte så genomtänkt. Som tur var brydde sig väl inte så många om hur jag såg ut för vi var ju där för att titta på brudparet, inte mig :)


Olivias shopping

Hela familjen inkl michelin-mamman


Hela brudföljet, inkl Jamie som var usher.
Första dansen

Jo hade fixat fina höstiga dekorationer

Brudgummen har ett eget Elvis tribute band som drog en hel konsert till publikens förtjusning.
Riktigt bra var de och Burt var helt i sitt esse.

Här kommer lite mer bilder från England

Olivia fick ett nytt gosedjur som hon faktiskt tycker om att krama i bland, hon har ju inte tagit till något annat gosedjur men denna var visst lite ok. Hon fick även en ny gosig mössa inför vintern :)

Finns det inte badkar får man låna grandads gorilla-tub, och det går ju precis lika bra!

På flygplatsen i väntan på flyget hem. Inte lätt att underhålla en ettåring ett par timmar på en flygplats. Tillslut kom jag på den brillianta idén att låta Olivia styra runt vagnen och oj vad roligt det var. Hon höll i korgen och pinnade på runt hela flygplatsen. Jag fick springa efter och se till så hon inte körde in i folk bara :)






Ja, vad har vi mer hittat på tro, besök hos mamma och pappa med kräftor och krabba, ett Ullaredsbesök, lite kompishäng med Therese och Malin. Försökte passa på för det var ju snart dags för mig att börja jobba. Tre dagar i veckan jobbar jag, känndes sådär. Vemodigt men samtidigt skönt att slippa bajsblöjor dessa dagar :) Men något ös är det inte på jobbet i alla fall och förhoppningsvis drar vi en lättnadens suck när lönen kommer in :)

Olivia fick ju dagisplats också, liiite tidigare än vad vi tänkt och det var ju inte så mycket att göra åt. I November börjar inskolningen på den nya förskolan de byggt i Lundby gamla skola. Tror det blir bra där och Olivia kommer nog stortrivas med de andra barnen och alla nya leksaker :)
Vi hoppas hon kommer lärt sig gå tills dess men det är mycket osäkert. Hon kan ju men är för feg för att släppa taget. Hon är så fruktansvärt medveten om vad som händer när man släpper taget och fast vi har försökt lura henne lite med att hon håller i en grej som vi sedan släpper så blir hon arg på oss och sätter sig ner med en gång. Ja det kommer väl, det är mest att det blir roligare på dagis om hon kan vara ute och springa också. Det återstår att se.

Annars så babblar damen på som bara den, hon har äntligen lärt sig säga mamma och ropar högt efter mig när jag inte är hemma eller i närheten. Så himla härligt att höra. Bäbi, säger hon också och menar Nalle Puh... vet inte vart hon fått det ifrån men så är det. Sen har hon ju sitt eget språk med en massa ord som inte vi förstår.
Hon har också utvecklat en fotfetish :) Hon kommer gärna till soffan och biter i mina tår, som tur är klämmer hon bara lite på de andra mammornas tår i sångringen på öppna förskolan :) Strumpor hör väl också ihop med detta, hon älskar att sitta och leka med strumpor. Gärna lägga dem lite på huvudet med :) Hon tycker om att göra sig fin med olika plagg och sjalar som hon hänger över axlarna och kryper iväg. Fast ibland blir sjalen en damsugarsladd eller skärp. Mammas handväska hänger också fint. Ja hon är rolig vår dotter :)
Nätterna har varit lite sisådär, nattningen tar numera bara fem minuter vilket är så skönt, men hon vaknar ett par gånger på nätterna och oftast är nappen nog men ibland är hon helt vaken. Då får hon komma in och sova hos oss, vilket är nytt för vår familj. Gjorde hon aldrig som liten nämligen. Men mycket mysigt på morgonen :)

Ja ny bil har vi köpt också, en exakt likadan fast lite större motor och fem år yngre. En svart Skoda Octavia m.a.o. Men var ju så himla nöjda med allt så varför ändra på ett vinnande koncept :) Så gött med en bil som är helt ren och fräsch och fortfarande doftar lite ny. Härligt!

Ullaredsshopping

Olivia testar nya beanbagen med Bäbi (Nalle Puh) på. Den är lite väl överfylld så just nu kan man mest bara sitte uppe på toppen :)


Efter lite mosande av mamma så går det lite bättre att sitta i den och Olivia ger den godkänt



Olivia på sin gunghäst (bild snodd av Malin)


Ännu en bild snodd av Malin :)

Olivia och Isabella myser i soffan till Musses Nalle Puh... ja det är Olivias favorit.


Så, nu har jag öst över allt jag hade, säkert en hel del som jag missat men det är bättre än inget. Så ursäkta att jag tagit upp hela er dag för att ni ska orka läsa igenom allt men nu är det gjort! Hej hej.

1 comment:

  1. Puhh, jag orkade läsa ;-) Kul att läsa vad ni hittar på. Tyckte du var jättefin i den klänningen och inte alls "michelinig" och det verkar ett stort och fint bröllop ni var på! Olivia är ju stora tjejen nu, dagis och allt.

    ReplyDelete