Wednesday 24 October 2012

Nya tänder

Ja det har kommit fler tänder, hade ingen aning att de var på väg redan. Det är Olivias första kindtänder som kommit i överkäken. När vi var och badade i måndags stod Olivia uppe på kanten och skulle hoppa ner till oss, då såg jag upp i munnen på henne och där fanns en hel kindtand ute, hur kunde jag missat detta??
Sen när vi tittade lite mer noga, inte så lätt att se bak i munnen på en 14 månaders, såg vi att den även var ute på andra sidan fast inte lika mycket. Ja så det var tand nr 9 & 10. Då kan man kanske förstå varför hon haft lite jobbiga nätter mm ett tag och snorig har hon också varit. Fast det har försvunnit nu och nu har vi tillbaka vår lilla väckarklocka. Kl 06.50 varje dag vaknar hon. Himla konstigt det där :) Blir lika förvånad varje morgon när man vaknar av "Mamma!, Mamma!" och man kikar på klockan och ja... 06.50 idag med. Jag verkar också ha en inre klocka för 05.30 vaknar jag varje morgon och behöver gå på toaletten, himmla irriterande :)


De gröna kindtänderna har hon fått, tidigare än planerat :)


2 comments:

  1. Men Sofie, hur borstar ni tänderna egentligen!!?? om ni missat två tänder menar jag :)

    ReplyDelete
  2. Ja men de satt ju så långt bak att vi såg dem inte. Olivia sitter ju i knät när man borstar och då får man skynda sig att borsta de små gaddarna där fram.

    ReplyDelete