Tuesday 26 June 2012

Olivia 10 månader

Ja Olivia blev ju tio månader igår, stora tjejen. Det firade vi med Bvc besök :)
Vi fick högsta betyg av sköterskan och Olivia visade alla sina skills när vi var där inne.
Hon vägde nu 7910g och var 69.6cm lång. Hon har vuxit rejält på längden då hon för två månader sen var 66 cm.

Betydligt bättre väder blev det idag med strålande sol och värme. Jamie var i vanlig ordning ledig så promenad på stan stod på schemat.
Men först skulle jag till tandläkaren och fick toppbetyg jag med :)
Idag skulle vi testa De Mateo att äta lunch på. Jamie åt den godaste pizzan han ätit på länge och jag kan hålla med för jag smakade lite. Parmaskinka pesto och ost samt nån kall sås och ruccola på. Olivia tyckte också den va god så hon mumsade på sina bitar hon fick med. Min sallad var ingen höjdare dock. De hade en bas färdigblandad med potatis i så utan den blev det lite tunt. Laxen va slut så jag fick kyckling vilket var ok. Sen var det nån dressing på som smakade sött. Så vid fyra var jag jättehungrig igen. Men de hade i alla fall en härlig uteplats i solen som vi njöt av.

Efter detta rusade jag vidare till frissan, det var dax att bättra på det hela lite. Blev mer nöjd denna gången. Inget mer uppklippt så det blev mer platt. Är ingen volymmänniska. Sen blev det bättre stajlat med, lite Charles änglar över det :)

Sen skulle jag se om jag kunde hitta nån klänning till jobbfesten i Tylösand på torsdag. Efter väldigt mycket provande blev det en Vila klänning i typ persiko/rosa färg. Tog en bild men den e mycket finare i verkligheten. Den hade fickor med vilket jag gillar :)

När jag kom hem möttes jag sv. En gladfis i badet som lekte tittut, det är visst kul att göra där med. Trött var hon med så hon somnade utan större problem innan sex. Så nu ska jag fixa lite laxburgare och chilla med ett glas vin.

Knäpp ordning på bilderna som vanligt, dumma app.

2 comments:

  1. Gladfis! tur vi får komma och gosa med henne nu igen :) och flera dagar dessutom :)

    ReplyDelete
  2. JA en riktigt gladfis =) Jättefin klänning också, ha de så kul i helgen.

    ReplyDelete