Thursday 21 June 2012

Eftermiddagspaus

Vi började dagen halv sex idag och vinkade av Jamie när han gick till jobbet. Sen började vi dagen med att gå och handla kl 7 när affären öppnade. När vi kom hem var det dags för Olivia att sova en stund så jag gjorde min standardfrukost just nu med kanelomelett, mascarpone och bär. Sen bakade jag lchf frallor och lchf chokladkaka och så gjorde jag egen lag för att lägga in sillen i. Imorgon ska jag göra två krämiga såser till sillen. Blir vitlök och nån mer. Det är ju såå mycket socker i sillen man köper. Skulle gjort gravad lax med men det tog visst några dagar :)
Ska sen också göra blomkåls-Jansson och Västerbottenost-plättar. Kommer nog njuta mest av alla imorgon fast att jag inte äter potatis mm :)

Mitt i allt detta behövde vi en paus så vi tog en liten promenad med Hanna och Ryder till färjenäsparken där vi tog en liten lunch i solen/skuggan. Olivia hade roligt och somnade sen i vagnen så jag sitter kvar en stund och solar de kritvita benen medans jag läser nya lchf bilagan. Mycket god mat, det vattnas i munnen. Ikväll blir det färsk lax med något gott tillbehör.

Jamie jobbar beordrad övertid idag, det ska visst vara årets busiest dag. De jobbar nog hårt där i bageriet när man skälv sitter i solen. Inte alls avundsjuk.

Imorgon är det Midsommar och i vanlig ordning ska det bli skitväder. 16mm regn och 8 sekundmeter blåst. Men så här brukar det ju vara, man viftar med superfint väder dagen innan midsommarafton och sen vräker man på med värsta skitvädret på dagen D. Jaja, vi är bara 20 pers som måste sitta ute då huset är för litet :) vi får se hur detta ska sluta. Hade alla varit lediga idag kunde man ju bara flyttat firandet tills idag. Men nehe.
Jag njuter i solen en stund till i alla fall

No comments:

Post a Comment