Friday 18 May 2012

Tiden går och går...

Ja det har kommit en massa i vägen för mitt bloggande som färdigställande av lägenheten, englandsresa och sjukdom. Det blir nog ingen ingående sammanfattning men något ska jag la få ihop.
Just nu befinner jag och Olivia oss hos moster Emilie och kusin Lukas, olivias favorit. Hon blir så glad av Lukas, vad han än hittar på. Det var ju långledigt för familjen här medans Jamie skulle jobba så vi bestämde oss för en visit. Idag har vi haft lite grillkalas med en massa god mat och inte mindre än två leklompisar till Olivia som är nästan lika gamla. De var så söta när de satt på rad och tuggade på sina majskrokar :)(se bild).

Den 5e maj hade vi inflyttningsfest/60års fest ( jag och Jamie hade ju båda fyllt 30 men ej hunnit fira). Jag kämpade in i det sista för att hinna klart med lägenheten och vi lyckades få den hyfsat klar i alla fall. Många vänner och familjemedlemmar kom och vi fick många fina presenter. Tack så mycket alla. Har lånat (utan att fråga ;) ett par bilder från finaste Malin då jag själv inte lyckades ta ett enda foto :) det var jobbigt att stressa så med lägenheten men nu kan man slappa och så småning om återgå till en vardag. Inte riktigt ännu dock. Jag är superförkyld och hostar som en tok. Det blir därför mest återhämtning efter hostiga nätter just nu.

Dagen efter festen packade vi ihop oss och drog till England. En snabb visit på några dagar men vi hade det riktigt trevligt och han med en kväll hos några vänner och tid med besökande släktingar från Kanada. På vägen hem höll vi på att missa flyget igen. Fast denna gången var det inte mitt fel. Jamie tog ut passen från hans jackficka i bilen och glömde dem där. Vi ringde och ringde till Jamies mamma som till slut svarade då hon stannat på McDonalds på flygplatsen. Sicken tur. Annars hade vi missat incheckningen. Vi var sena då det var en olycka på motorvägen så vi hade inte våra vanliga marginaler. Men vi kom iväg som tur var.

Ursäkta ordningen på bilderna, så tröttsamt att man inte kan fixa det på appen.

No comments:

Post a Comment