Thursday 24 May 2012

Ännu en vacker dag

Ja ännu en fin dag och varmt men lite friskare än igår, skönt. Olivia hade en jobbig natt och vaknade hela tiden. Så när hon vaknade vid fem och ville upp vägrade jag. Hade ju knappt sovit alls. Så jag gjorde allt för att natta om och det funka så vi fick båda en extra 1.5hr ostörd sömn. Det behövdes för oss båda för sen var hon glad för en gång skull.

Idag tog jag en power walk och när Olivia vaknat i vagnen stannade vi i en park och lekte på en filt. Olivia har börjat krypa på riktigt nu, hemma händer det bara lite men ute på gräsmattan kryper hon som ett proffs! Hon har även lärt sig sätta sig ner på rumpan när hon ställt sig upp, hon gör det i sängen och testade precis på golvet. Det var visst lite hårt men gick bra.

Jamie är iväg och hämtar en cykel åt mig, yayy!! Nästa vecka börjar vi med tränings, middag och läggnings schema. Vi känner att vi båda måste få in gym mm och då är det bäst att schemalägga det. Vi får se hur länge det håller.

Åh, igår satt jag och sa att nu äntligen är snart min förkylning borta. Skulle jag inte sagt för imorse vaknade jag med halsont och rinnande näsa igen. Suck! Och inte bara jag, Olivia med och hon hostar också. Så det var väl därför hon hade feber häromdagen.

Olivia tycker detta är det bästa sättet att kolla på tv. Är nog mest för att tv bänken är så lagom höjd att hålla sig i. Vi ska skaffa en gåvagn och se om hon är intresserad av den.

No comments:

Post a Comment