Tuesday 15 February 2011

Mina första cupcakes

Ni får ursäkta att det dröjde lite med detta inlägg, har varit lite under vädret som man säger.
Men här kommer nu en utvärdering.
Muffinsen blev inget god alls, den blev supertorr. Där behövs lite tweakande på det receptet. Men frostingen blev supergod och den kan även ätas som en choklad desert om man vill det och den är som sagt LCHF vänlig.

Receptet hämtade jag från Linda och det ser ut så här:
100 gram mörk 70% choklad (tillåtet i LCHF)
100 gram naturell färskost, typ philadelphia
ca 1 dl cream fraiche
3 dl vispgrädde

Smält chokladen försiktigt i micro eller över ett vattenbad.
Rör ihop med färskost och cream fraiche.
Vispa grädden och vänd ner i chokladost röran.
Eftersom min kamera befinner sig i Österrike just nu så fick det blir ett otroligt kasst foto från min stenåldersmobil istället. Och så värst snygga blev de inte heller, men det var ju mitt allra första försök och övning ger ju färdighet :)

1 comment: