Sunday 18 December 2011

Dålig bloggerska

Ja jag vet, jag är en usel bloggerska. Men jag är en ganska ny sådan så ge mig några månader till innan ni ger upp hoppet helt :)
Det har helt enkelt varit en hel del på G i hushållet och det har helt enkelt inte funnits tid. Man kan ju tro att man skulle ha massor av tid när man går hemma hela dagen men lilla Oliven kräver ens uppmärksamhet hela tiden så det är svårt att ta sig tid och sätta sig med datorn och skriva på. Iphonen har ju hjälpt och jag ska bli bättre på små inlägg lite då och då istället.

Det vi sysslat med är ju såklart julförberedelser och Olivias dop som gick av stapeln den 3:e december. Jamies föräldrar kom över så klart och även Jamies mammas kusin Chris som står familjen nära. Jamie jobbade ju så vi skulle ordna med taxi bilar mm när de kom men så samma dag en timma innan de skulle landa fick jag min kod till Sunfleet som jag gått med i genom Buzzador där jag får prova Sunfleet i några månader och de har precis ställt en bil ett par gator bort så om man behöver en bil när Jamie inte är hemma kan jag boka bilen snabbt med Iphonen och det var inte så dyr milkostnad heller så det var ju jättebra. Så jag bokade bilen och tog med Oliven och överraskade dem på flygplatsen. De blev glada :)

Vi gick på Liseberg och köpte lite julgrejer och åt julbord på applåd. Mys mys. Sen började förberedelserna inför dopet med att jag bakade kladdkakor vid midnatt och Jamie tog över kl 6 på morgonen med att baka focaccia bröd, morotskaka och paj. Jag hade fixat hallongrottor ett par dagar tidigare och resten fixade familjen. Emilie med familj hade lyxat till det och bodde på Hotell 11 så jag och E dukade och fixade i lokalen. Min plan om att ha god tid på mig och se till att Olivia fått sova under en långpromenad innan gick inte så bra. Hon hade knappt sovit alls men med lite hjälp av nappen klarade vi oss igenom dopet. Olivia fick en massa fina presenter och pengar att köpa mer fina saker. Hon är bortskämd lilla pluttan :) Tack alla som kom.
Efter dopet följde några med oss hem på lite drinkar, det var mysigt. Vi lyckades tyvärr inte få till några egna bra bilder men tack vare Lisabeth som alltid är på hugget med sin fina kamera så har vi fått lite bilder. Tack!

Förra helgen var vi hemma hos mina föräldrar för det årliga julmatsfixet där vi gjorde leverpastej, köttkorv, viltkorv, mandelmusslor, lussebullar och knäck. Fast det var knappt att vi kom fram jag och Olivia.I göteborg var det sådan storm att de stängt av älvsborgsbron så alla som skulle ta sig från volvo mm efter jobbet skulle köra tunneln eller stan, resan till tunneln tar normalt sett 5 min från oss, denna dagen tog den 1.5hr. Fruktansvärt frustrerande. Sen körde vi sakt men säkert i regn och blåst mott Jönköping. När vi närmade oss Borås övergick det till snöblandat regn och vid detta laget var både jag och Olivia hungriga så det blev en snabbis på McD innan vi fortsatte. Nu var det full-on snöstorm och vi kröp i 60km/hr på motorvägen i långa led och man fick hänga över ratten för att försöka urskilja vart lyktorna var på bilen framför så man inte skulle köra av vägen. Men fram kom vi, det tog bara 4hr istället för 1.20 :)

Denna helgen tar vi det lugnt, Jamie pluggar för sina sista prov i veckan sen är han klar med plugget. Jag och Olivia var en sväng hos Malin och Isabella igår på julfika och idag har Jamie tagit Olivia på en promenad och fika så jag kan hänga lite själv hemma. Jag är ganska trött för Olivia är förkyld och snorig vilket gör att hon sover bra sitt första långpass på natten men sen blir sömnen störd av näsan och inget hjälper. Hoppas det blir bättre tills jul och speciellt tills vi ska till England över nyår.
Jag börjar själv bli förkyld så jag har en känsla av att det kommer gå i cirklar det här i familjen.

Jag ska försöka bli lite bättre på det här med bloggandet framöver, det blir så jobbigt när man har låtit blipå länge. Det tog mig bara fyra dagar att lyckas få ihop detta inlägget :)






Alla fina presenterna

Lyckades äntligen få ett smile på bild
Ute på stan och tar en fika på kronhusboden med live julmusik, det tyckte vi om

Olivia kom på en ny idé, ska man försöka rulla runt kanske. Hade det inte varit för den dumma armen som är ivägen så hade vi vart där!

2 comments:

  1. Äntligen lite update med nya bilder, kul! Roligt att ni gillade bilderna. Ses på lördag!

    ReplyDelete
  2. Jättefina bilder från Lisabeth. och era egna med!
    Och vilken duktig tjej! nu får ni öva ordentligt hela veckan på att ligga på magen så vänder hon på julafton hon med :) för det vill vi vara med om.

    ReplyDelete