Monday 19 December 2011

Amningshjärna

Ja nu kan jag räkna mig som riktig mamma... Jag glömde sminka mig innan vi gick ut idag. Inte så farligt för vissa men jag ser ut som en väldigt trött zombie utan smink så det är inte något jag brukar glömma direkt.

Det var julklappar på schemat idag och jag hittade allt jag letade efter, behöver dock åka till stan en gång till för att köpa en grej jag hittade men inte köpte. Vi hämtade även olivias pass och tog en lunch med Jamie. Imorgon är hans sista prov i skolan och på torsdag får han reda på om han klarat sig genom kursen och har han det börjar han jobba på fredag. Snabba puckar. Det som är lite jobbigt nu är att även Jamie blivit förkyld. Inte så farligt kan man tänka men i Jamies fall är det mega-man-flue som gäller. Det är sååå synd om honom. Får se om han överlever natten. Jag är också förkyld men tar det hela lite bättre :)

Olivia har helt plötsligt börjat vägra amma ibland. Jag erbjuder mat när hon brukar äta men från en dag till en annan blir hon förbannad och skriker när man ska amma ibland. Idag fick hon helt styra själv och vi ammade 22.00 igår, 05.00, 08.30, 13.00, 16.30, 20.00. Detta från att amma ca. Varannan timme. Först blev jag orolig men sen tänkte jag att hon kanske inte behöver mer just nu och hon verkar ju nöjd.

2 comments:

  1. känner igen det där med man-flue, har en här hemma som det också är extremt synd om när det är lite täppt i näsan =)

    ReplyDelete
  2. Äntligen normala ammningstider!!!hoppas det håller i sig.
    Det är så, nu när du vant dig att amma ofta ja då ändrar dom sig. Så kommer det vara ett tag framöver, när man vant sig vid en rutin så ändrar dom sig :)

    ReplyDelete