Friday 21 February 2014

Elliott 8 månader


OJa Gud vad fort tiden går, 8 månader är han nu Elliotten!! Han tar stora kliv i sin utveckling och jag kunde inte vara stoltare, även om jag får betala med vakna nätter pga all bearbetning han gör i sömnen. All utveckling går ju tyvärr inte i den bättre riktningen, sömnen tex. Elliott var ju en sjusovare från början och sov så himla bra. Nu sover han oroligt och övar sina nya färdigheter som att vända sig och dra sig upp i sömnen. Hade han sovit bra på mage hade det ju inte gjort något men det gör han ju tyvärr inte. Ja detta är väl det enda jag kan klaga på för goare unge finns inte. Han älskar att man gosar med honom och han gosar alltid tillbaka. Han är go o glad och blir glad för vem som helst som kommer och vill hänga med honom. 
Han har precis lärt sig att åla fram på golvet men gör det med protest varje gång. Han vill mycket hellre gå fram med stöd trots att det är mycket vingligt. Hoppas han får till krypandet dock för det är ju lite farligt att bege sig på vingliga promenader innan balansen är 100. När vi packar upp sängen i nya lägenheten nästa helg blir det till att sänka den för han drar sig upp själv och står och kikar över kanten nu. 
Att äta mat är ännu ingen favoritsyssla men vi provar varje dag. Gröt är väl mest ok och han älskar att dricka både vatten och  mjölk, gärna direkt från ett glas. Har ännu inte kunnat byta ut ett mål ersättning mot mat dock. Men det kommer väl så småningom. 

Vi var på Bvc för 1.5 vecka sedan och vågen visade på 9.8kg och han var 73 cm. Fast han har stl 80 för kläderna måste ju räcka runt de där låren och magen med :)
När Olivia var 8 månader vägde hon 7kg :)

Han har haft det lite jobbigt på sista tiden med en förkylning som innebär mycket snorig näsa och jobbig hosta på natten. Igår natt använde jag olivias luftrörsvidgande inhalator och natten gick mycket bättre. Natten innan hostade han nästan hela natten. 

Ja lillplutten är så go och man önskar man kunde stanna tiden. Fast jag väntar ännu på att han ska sova en hel natt, och jag lika så. Tyvärr äter han fortfarande en till två gånger på natten och det hade ju varit skönt om det tog slut snart. 
Fast inga fajter tas innan vi är inkörda i vår nya lägenhet. 


Lite suddig bild här men världens stoltaste mamma var jag i alla fall. När vi strosade runt på A6 idag så busade, gosade, kramades och pussades mina barn och skrattade åt varandra. Det finns så mycket kärlek mellan dessa två så mammahjärtat smälter. 

Tittut

No comments:

Post a Comment